Shop Mobile More Submit  Join Login
Elven Archer: before and after by phomax Elven Archer: before and after by phomax
old version 2010
[link]

new version 2012
[link]

:)
Add a Comment:
 
:iconninjaweretiger:
NINJAWERETIGER Featured By Owner Nov 8, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Cool!
Reply
:iconahoydaniel:
AhoyDaniel Featured By Owner Jul 3, 2013
wow what a change for 2 years! but he loss muscles no? :) still awesome thou!
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Jul 4, 2013  Professional Digital Artist
Haha, thanks
Reply
:iconlythya:
Lythya Featured By Owner May 27, 2013
Lol, I love both :P Your style changed a lot.
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner May 27, 2013  Professional Digital Artist
yep
changed from time to time, trying to find the most enjoyable style for me
Reply
:iconsilver-kit:
Silver-Kit Featured By Owner Apr 21, 2013  Hobbyist General Artist
great improvement!! :D :D
Reply
:iconlorkar:
Lorkar Featured By Owner Feb 20, 2013  Hobbyist Writer
2010--> poor lvl 2 ranger
2012 --> magical item buffed lvl 12 ranger xD
Reply
:iconsilver-kit:
Silver-Kit Featured By Owner Apr 21, 2013  Hobbyist General Artist
...... awesome comment. :D lolz.
Reply
:iconlorkar:
Lorkar Featured By Owner Apr 21, 2013  Hobbyist Writer
thanks, gotta respect.
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Feb 20, 2013  Professional Digital Artist
haha
Reply
:iconlorkar:
Lorkar Featured By Owner Feb 21, 2013  Hobbyist Writer
:D
Reply
:iconikanakutemo:
Ikanakutemo Featured By Owner Jan 5, 2013  Hobbyist Digital Artist
Another awesome work by my favourite Chinese visual artist! I like it better than the original, Sabishii-kun!
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Jan 6, 2013  Professional Digital Artist
arigato
Reply
:iconaj333:
AJ333 Featured By Owner Nov 20, 2012  Hobbyist General Artist
Your beautiful work has been featured here: [link]
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Nov 20, 2012  Professional Digital Artist
Thanks man!
Reply
:iconstickyleaf:
StickyLeaf Featured By Owner Oct 23, 2012  Hobbyist General Artist
Really great improvement in terms of skill overall :O!! I love the new color palette, flow, contrast, and the background tells more of a story unlike the first. Your anatomy and form got a lot better too. Definitely envious :love:
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 25, 2012  Professional Digital Artist
Thanks =]
Reply
:iconmrsmyrnin:
mrsmyrnin Featured By Owner Oct 16, 2012  Student Traditional Artist
um hope to not cause offence but i prefer the first one, i'm not quite sure why though :3 both are brilliant though!
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 16, 2012  Professional Digital Artist
many ppl said that, it's OK, im not perfectly like the 2nd one anyway
Reply
:iconpeatchoune:
Peatchoune Featured By Owner Oct 15, 2012  Hobbyist General Artist
seems legit
Reply
:iconlunaranowe:
LunaRanowe Featured By Owner Oct 14, 2012
Nice pictures, especially the first one<3
Reply
:iconkuramay:
kuramay Featured By Owner Oct 13, 2012
Haha, he got bishonenfication! And more magical!
Your drawing skill have certainly improved a lot, but the two drawing seem to be in pretty different settings. I would expect the first to be more like a minor character in one of the older fantasy game/novel. The newer one seems like a protagonist for an asian fantasy teen novel.
But... I like how the first guy seems to be looking at his target, it makes him look more mature. The new guy is looking at the audience, which kinda make it seems like he's just posing.
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 13, 2012  Professional Digital Artist
Hahaha, yes the new guy is showing off!
Reply
:iconluneta-star:
luneta-star Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist General Artist
nice improvement :) *thumbs up*
Reply
:iconjakeukalane:
Jakeukalane Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist Digital Artist
I like more the new one but I don't understand why became an human from an elf. It is better that the drawing would was a elf...
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 12, 2012  Professional Digital Artist
half-elf I would say
Reply
:iconjakeukalane:
Jakeukalane Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist Digital Artist
but it is great yet :D and nice effects :D
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 12, 2012  Professional Digital Artist
;) thx
Reply
:icongabbi:
Gabbi Featured By Owner Oct 11, 2012  Professional Digital Artist
I love the new work! It's very beautiful and I'm very much in love with your colour palette. :heart:
Great job!
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 12, 2012  Professional Digital Artist
Thanks
Reply
:icongabbi:
Gabbi Featured By Owner Oct 12, 2012  Professional Digital Artist
:heart:
Reply
:iconmistraln:
mistraLN Featured By Owner Oct 11, 2012  Professional Digital Artist
The two are amazing, but the second one really have a great atmosphere ! And I prefer the new guy... He more... bishi-like? Lol ! Anyway, great work :) Congrats on being semi finalist !
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 11, 2012  Professional Digital Artist
Yes, more oriental aesthetics
Thank you!
Reply
:iconmeymeyblomma:
MeymeyBlomma Featured By Owner Oct 11, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Am I the only one who is thinking about Skyrim when I see this pic?? XD Good luck in the competitioon ;)
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 11, 2012  Professional Digital Artist
Nope, it's a mixed fanart of skyrim and "winter is coming" as I've said
Reply
:iconmajka112:
Majka112 Featured By Owner Oct 11, 2012
When I saw miniature of this drawing I thought that's Ashe ([link])... x3
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 11, 2012  Professional Digital Artist
Oh, I don't play LOL, her bow is awesome BTW
Reply
:iconjanelpopp:
janelpopp Featured By Owner Oct 11, 2012
Amazing!
Reply
:iconmeowberries:
Meowberries Featured By Owner Oct 11, 2012  Hobbyist Digital Artist
You got into the finalists? You may not know me, but I wish you luck! c:
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 11, 2012  Professional Digital Artist
Thanks a lot! c:
Reply
:iconmeowberries:
Meowberries Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist Digital Artist
No problem! c:
Reply
:iconm-o-th:
m-o-th Featured By Owner Oct 11, 2012   Digital Artist
yey he became handsomer :D
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 11, 2012  Professional Digital Artist
Hehe, some people love 1st face more, I dont get it
Reply
:iconsirielle:
Sirielle Featured By Owner Oct 11, 2012   Digital Artist
Huge leap forward :thumbsup:
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 11, 2012  Professional Digital Artist
Thanks ;)
Reply
:iconmistereclipse:
MisterEclipse Featured By Owner Oct 11, 2012
WOW! Holy crap that's amazing! Nice work!
Reply
:iconphomax:
phomax Featured By Owner Oct 11, 2012  Professional Digital Artist
Thanks ;)
Reply
:iconmistereclipse:
MisterEclipse Featured By Owner Oct 12, 2012
Np. ^_^
Reply
:iconqueenofdragons2:
Queenofdragons2 Featured By Owner Oct 10, 2012
...Awesome.
Reply
:icontaintedtruffle:
TaintedTruffle Featured By Owner Oct 10, 2012  Hobbyist Traditional Artist
first one looks like it belongs on a scifi book
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
September 6, 2012
Image Size
353 KB
Resolution
1414×1346
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
47,750 (4 today)
Favourites
1,234 (who?)
Comments
149
Downloads
218
×